Saturday, July 14, 2012

LANGIT ILAHI di expo cheng Ho


gambar2 di bawah di ambik masa expo cheng ho kat Kota Bharu suatu ketika dulu..
lupa la..tahun lepas kot..best la g sana ngn family..terjumpa dua tiga org gak la exstudent sekolah menengah dulu..huu yg terkejut pon ade bila ku tegur mereka..yela masa tu xramai yg tahu diri ni da bertutup litup abes..uuu jadi aku la yg kena mulakan tegur bila tserempak tu...dulu mula2 rasa susah gak la..tapi lama-lama da terbiasa mulakan..kena start tegur dulu..bagi salam n kenalkan kita sape..kalau tak sampai bila pun org tak tahu sape kita..muka pun xnampak...huuu
tapi ari tu...yg aku plg xsangka..ade sorang ni..juga ex sekolah sama tapi kelas lain..
dia nampak aku, dia cam kot...walaupun nampak mata saja..haaa yg ni aku pulak la yg terkejut...
masa tu dia ngn fmly dia,aku ngn fmily aku..2 kali kot dia toleh...aiyaaa...maybe sebab dia kenal fmly aku kot..ayah aku..hmm ntahla..erkkk lain sgt ke mata aku ni sampai org boleh cam...
ramai gak yg cam aku sbb tgk mata jer...huuu hebat la mereka..
pernah gak satu ketika..masa daurah..junior SMIP tegur (akhowat)..dia duk sebelah..dia kenal aku..tapi aku tak ingat or xcam lgsung dia..kejamnya aku...da la da tgh2 program da mase tu...ni kes lambat taaruf..aiyop..
(kan da kata aku sombong kt sekolah dulu..n femes ;p)...huuu T_T

"kak mimi ea..SMIP dulu?"
"errr...erkkk...emm sape ea? mana tau kak mimi??"
"ore cam mata kak mimi laa..."
errkkk...wat?? biar betik...(dalam hati)
"owh..yo ko..erkk..tahun brapa eh?"
"ore tahun sekali ngan adik kak mimi la..baihaqi .."
"oooohhh...ingat doohhh...sori la tadi ilang ingatan..haaha" (cover line terbaik)
n alhamdulillah dgn perkenalan yg kejap n lebih detail n penuh kasihsyg tu kekal sampai hari ni..
lama lepas daurah tu,dia mesej...
"kakmimi..ore rasa nk pakai jugok la niqab..tapi ore xdok kekuatan..kakmimi tlg la doakan deh.."
lagi..
"kak mimi...ore nak join la usrah...rano eh? ore xtahu nk start rano..."
n bermula aritu la dia jadi a part of akhowat n semalam kami Qiam jamaie sama2..
Alhamdulillah..Subhanallah..Allahu Akbar!
cantik kan aturan Allah...kita xtau,,tapi Allah merancang dgn teliti n penuh HIKMAH.. <3
aku sayang akhowat giler2 punye syg la..(sori nmpak kasar ke cani? *AAK?)
LOVE Fillah...KERANA ALLAH TA'ALA...susah tau nk dpt feel yg cani...xcaye tnya la akhowat

eh terpanjang pulak crita pasal lain...erkkk btw, nk gtaw tu je..Allah buat ape2 or cipta sumthing to for a reason...xde yg sia2 langsung n semuanya mengikut aturan yg terbaik..tercantik..superb punyer^^
secantik langit ILAHI lam gmbar kat bawah ni...heee

memang tak terlukis kot...aku tersangat kagum ngn 'LUKISAN' dari ALLAH... ;)
dats y aku give up dari bidang lukis2 ni wlpun fmly aku majoriti berseni..huu aku xsuka bila di puji pasal apa yg aku lukis padehal Allah yg ilhamkan n aku lukis pon cilok idea drpd ape yg Allah cipta sekeliling aku...jd aku malu la kt situ..huuu T_T alhamdulillah skrg da beralih ke bidang sains..yg aku minat gils gak.. ;)

disebabkan pujian tu jugak aku xsuka wt keje bila ade org..aku xleh melukis or menulis or wat pape kalu ade org tgk or duk dekat2 ngn aku...rimas..err bukan..ntahla..aku juz xselesa..dulu pun aku selalu wat keje kt bilik sorg2,xsuke duk d studio..xsuke wat keje kt workshop..nak bertukang ke,wat project ke semua kat bilik..(aku da kate aku sombong dulu..suke sorg2..aku kan ade dunia aku sendiri..haha)

yg patut di puji hanya Allah..Dia yg layak di puji..manusia biasa cam aku ni xde tempat pun tuk pujian..
lagipun mmg aku xsuke di puji..aku cepat bosan ngn org yg suke puji2 ni..siyes..diam lg baik..
puji Allah la okeh..lagi byk dapat pahala..berbakul-bakul..Subhanallah..

nampak tak ape yg sy nampak? <3 SUBHANALLAH^^


antara hobi aku....mendongak ke langit....tgk langit
amik gmba langit..awan..bulan...alam sekitar..pastu ckp sorg2...haaa
utk ringankan external Hardisk lappy ni,baik ku simpan n letak khazanah2 n gambar2 lam blog ni..
(sebab lappyku sekarang tgh nazak..lubuk virus..lame xupdate windows n xformat..haaha)
wlupun gmba ngn kamera henset jer,wa peduli hape..AAK? eeeehhee
yg penting..kecantikan n keindahan ciptaan Allah tu dpt di lihat...
Subhanallah...cantiknya ciptaan Allah...waaa...hebatnya Allah cipta semua ni...
tu la yg selalu aku pikir bila buka tingkap n mula keluar dari bilik n nmpak alam sekeliling...
banyak ayat2 Allah dlm Al-Quran Nya yg suci tentang penciptaan alam...kena byk baca lgi k ;)
tiadalah Allah menciptakan sesuatu apa pun di langit n di bumi bahkan pada diri manusia tu sendiri melainkan ade sesuatu yg hendak di sampaikan sebagai pengajaran, peringatan n petunjuk kepada org2 yg berakal sihat, org2 yg beriman, org2 yang berpengetahuan dan org2 yg mengambil pengajaran...
jadi..hargailah apa yg Allah beri..byk sgt kan?? bersyukur la dgn apa yg ade.. hidup mesti kena ceria^^
HIDUP MESTI KENA BYK PIKIR! 
FIKIR PASAL KEBESARAN ALLAH TUHANKU dan TUHAN MU^^

~WASSALAM~


*AAK=ade aku kesah? haa haa haa~~~ dulu da letak rasanya gmba ni lam blog Tuhan Cinta Agungku..
lepas ni akan byk lagi gmbar2 langit,awan n bulan..eehehee InsyaAllah akn dimuatkan dlm blog rojak ni semuanya..;p ..kalau pjg umur..tata semua oram,

No comments:

Post a Comment

komenla kalu dok malu..kuang3 okbai~